Hyundai sosyal medya platformu X’te reklam vermeyi durdurdu
Güney Koreli otomotiv üreticisi Hyundai, marka güvenliğine ilişkin endişeleri gerekçe göstererek sosyal medya platformu X’teki reklam faaliyetlerini askıya aldı. Şirket bu kararı Cuma günü doğruladı ve şu anda Elon Musk’ın sahibi olduğu platformla bu sorunları ele almak üzere görüşmeler yürütüyor.
Hyundai’nin X’teki reklamlarını durdurma kararının ardındaki özel nedenler açıklanmadı. Daha önce Twitter olarak bilinen platform, Hyundai’nin eylemiyle ilgili sorulara hemen bir yanıt vermedi.
Hyundai’nin bu kararı, diğer büyük şirketlerin de benzer adımlar atmasının ardından geldi. Geçtiğimiz Kasım ayında Beyaz Saray, Musk’ı X’te “iğrenç” bir antisemitik komplo teorisini desteklediği için eleştirmişti. Bunu takiben Disney (NYSE:DIS), Warner Bros Discovery (NASDAQ:WBD) ve NBCUniversal’ın ana şirketi olan Comcast (NASDAQ:CMCSA) gibi şirketler de platformdaki reklamlarını durdurmayı tercih etti.
Sivil haklar gruplarına göre, Musk’ın Ekim 2022’de X’i devralmasından bu yana reklamverenler arasında endişeler arttı ve bu da içerik denetiminin azalmasına ve nefret söyleminin artmasına neden oldu. Medya izleme kuruluşu Media Matters, IBM (NYSE:IBM), Apple (NASDAQ:AAPL), Oracle (NYSE:ORCL) ve Comcast’s Xfinity gibi önde gelen şirketlerin reklamlarının sitede antisemitik içeriklerin yanına yerleştirildiğinin tespit edildiğini bildirdi.
Hyundai’nin X’te reklam vermeyi durdurma kararı, reklamverenler arasında içerik moderasyonu ve platformun yeni sahipliği altındaki yönetimine ilişkin devam eden marka güvenliği endişelerini yansıtıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.